Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArıcıoğlu, Ahu-
dc.contributor.authorOwen, Korkut Fidan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:51Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:51Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1302-1370-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41769-
dc.description.abstractBu araştırmada, psikolojik danışma ve rehberlik dördüncü sınıf öğrencilerinin duyusal motor, somut/durumsal, soyut ve diyalektik/sistemik olarak gruplanan bilişsel stiller/ yardım etme stillerinden hangilerini tercih ettikleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada psikolojik danışman adaylarının tercih ettikleri bilişsel stil ile cinsiyetleri, lisans eğitiminde en fazla üzerinde durulan yaklaşım, rahat uygulayabileceklerini düşündükleri yaklaşımlar ve kendilerini yakın hissettikleri müdahale yöntemleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla, Barrio, Myers ve Sweeney (2006) tarafından geliştirilen, yazarlar (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan Tercih Edilen Bilişsel Stiller Envanteri (TEBSE) ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2007–2008 öğretim yılı güz döneminde 19 farklı üniversitede Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğrenim gören 713 (397 kız ve 316 erkek) dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Psikolojik danışma ve rehberlik dördüncü sınıf öğrencilerinde kızların diyalektik- sistemik stili ve somut durumsal stili erkeklerden daha fazla kullandıkları görülmektedir. Yakın hissedilen müdahale yöntemleri- iki olarak tanımlanan, somut hikâye, güvengenlik kullanan psikolojik danışman adaylarının somut/durumsal, soyut ve diyalektik/sistemik stilleri ölçen boyutlardan daha yüksek puan aldıkları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePsikolojik danışman adaylarının yardım etme stillerien_US
dc.title.alternativeCandidate psychological counselors’ helping stylesen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage152 - 160-
dc.identifier.startpage152en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid112241en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeOther-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Psi̇koloji̇k Danışman Adaylarının Yardım Etme Sti̇lleri.pdf347.74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.