Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Emel-
dc.contributor.authorSevinç, Müzeyyen-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:51Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:51Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41770-
dc.description.abstract21. yüzyıl eğitim amaçları içinde öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşacakları ve bu bilgileri edindikleri becerileri ile uygulayarak nasıl kullanacaklarına ilişkin beceriler önem kazanmıştır. Öğrencilerin gerçek yaşamla baş edebilmeleri için; sorgulayan, araştıran, keşfeden ve hayata geçiren bireyler olarak eğitilmesi gereklidir. Öğrencilerin bireysel özellikleri eğitim ortamlarını oluşturmada önemlidir. Sternberg (2002) Başarılı Zeka Kuramı öğrenclerin kapasitelerini, başarılarını ve yaşam becerilerini geliştirmede etkili bir yaklaşım olarak sunmaktadır. Başarılı Zeka Kuramında zekanın üç yönü bir arada yer almaktdır: analitik, yaratıcı ve uygulamalı beceriler (Sternberg, 2003). Başarılı Zeka kuramına dayalı eğitim ortamları kişilerin kapasitesinin farkına vararak geliştirmesini destekleyici bir anlayışa sahiptir. Çünkü öğrenciler derslerde aktiftir, konuları, olayları, içerikleri değerlendirir, analiz eder, eleştirir. Aynı zamanda öğrenciler keşfedici, yaratıcı ve yarattıklarını gerçek hayata uygulayıcıdır. Başarılı zeka kuramı kariyer seçimi ve bireysel gelişime imkan tanıyan bir yaklaşımdr (Sternberg, 2003). Aynı zamanda uygulamalı beceriler iş yaşamında önemlidir (Sternberg, 2004). Sternberg ve arkadaşları başarılı zeka kuramının eğitimdeki uygulamalarına yönelik farklı araştırmalar yapmışlardır. Bu araştırmalarda başarılı zeka kuramının tüm eğitim aşamalarında geçerli olduğu görülmüştür. Bu çalışmada Sternberg’in başarılı zeka kuramı etkili alternatif bir program önerisi olarak sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBaşarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeEducational practices based on the theory of successful inteligenceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage63 - 74-
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid112266en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Başarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamaları.pdf312.14 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.