Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41770
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tok, Emel | - |
dc.contributor.author | Sevinç, Müzeyyen | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:07:51Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:07:51Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | - |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41770 | - |
dc.description.abstract | 21. yüzyıl eğitim amaçları içinde öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşacakları ve bu bilgileri edindikleri becerileri ile uygulayarak nasıl kullanacaklarına ilişkin beceriler önem kazanmıştır. Öğrencilerin gerçek yaşamla baş edebilmeleri için; sorgulayan, araştıran, keşfeden ve hayata geçiren bireyler olarak eğitilmesi gereklidir. Öğrencilerin bireysel özellikleri eğitim ortamlarını oluşturmada önemlidir. Sternberg (2002) Başarılı Zeka Kuramı öğrenclerin kapasitelerini, başarılarını ve yaşam becerilerini geliştirmede etkili bir yaklaşım olarak sunmaktadır. Başarılı Zeka Kuramında zekanın üç yönü bir arada yer almaktdır: analitik, yaratıcı ve uygulamalı beceriler (Sternberg, 2003). Başarılı Zeka kuramına dayalı eğitim ortamları kişilerin kapasitesinin farkına vararak geliştirmesini destekleyici bir anlayışa sahiptir. Çünkü öğrenciler derslerde aktiftir, konuları, olayları, içerikleri değerlendirir, analiz eder, eleştirir. Aynı zamanda öğrenciler keşfedici, yaratıcı ve yarattıklarını gerçek hayata uygulayıcıdır. Başarılı zeka kuramı kariyer seçimi ve bireysel gelişime imkan tanıyan bir yaklaşımdr (Sternberg, 2003). Aynı zamanda uygulamalı beceriler iş yaşamında önemlidir (Sternberg, 2004). Sternberg ve arkadaşları başarılı zeka kuramının eğitimdeki uygulamalarına yönelik farklı araştırmalar yapmışlardır. Bu araştırmalarda başarılı zeka kuramının tüm eğitim aşamalarında geçerli olduğu görülmüştür. Bu çalışmada Sternberg’in başarılı zeka kuramı etkili alternatif bir program önerisi olarak sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Başarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamaları | en_US |
dc.title.alternative | Educational practices based on the theory of successful inteligence | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 32 | en_US |
dc.identifier.startpage | 63 - 74 | - |
dc.identifier.startpage | 63 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 112266 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Başarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamaları.pdf | 312.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
140
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.