Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41777
Title: Mezun oldukları bölümlerin öğretmenlerin dilbilgisi öğretimine ilişkin görüşleri üzerindeki etkisi
Authors: Erdem, İlhan
Başaran, Mustafa
Abstract: Anlama ve anlatma dil becerilerini oluşturan dildeki koordinasyonu sağlayan temel araç o dilin dil bilgisidir. Dil bilgisinden yoksun dil becerileri öğretiminden istenilen başarıya ulaşmak mümkün değildir. Bu araştırma, dil bilgisi öğretimini gerçekleştiren öğretmenlerin bu konuya ilişkin görüşlerini almak için yapılmıştır. İlk bölümde öğretmenlerin dil bilgisi öğretiminin faydalarına ilişkin görüşleri alınmıştır. Sonra da mezun olunan bölüm değişkeni açısından dil bilgisi öğretimine bakışta bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde merkeze bağlı sekiz ilçede ilköğretim II. kademede görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket, 245 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenler, dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisinin önemli bir işleve sahip olduğunu belirtmişlerdir. Genel olarak mezun oldukları bölümlerin (Türkçe öğretmenliği, TDE öğretmenliği ve fen edebiyat fakültelerinin TDE bölümü olmak üzere) öğretmenlerin dil bilgisi öğretimi ile ilgili düşünce ve beklentileri üzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41777
ISSN: 1300-7874
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Mezun oldukları bölümlerin öğretmenlerin.pdf227.39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.