Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41786
Title: MYO öğrencilerinin internet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma
Other Titles: A research on the vocational high school students' intentions of internet usage
Authors: Okay, Şenol
Aydoğan, Enver
Abstract: Bu çalışmada, Meslek Yüksek Okulu (MYO) öğrencilerinin; interneti bireysel ve eğitimsel açıdan kullanım düzeyleri ve nasıl kullandıklarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca bu amaçların sınıf, program ve cinsiyet farklılığına göre değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Denizli MYO, Gazi Üniversitesi Atatürk MYO, Akdeniz Üniversitesi Akseki MYO, Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler MYO (TBMYO), Süleyman Demirel Üniversitesi TBMYO ve Kırklareli Üniversitesi Lüleburgaz MYO’larında öğrenim gören ve ölçme aracına cevap veren 1. ve 2. sınıf öğrencisi toplam 687 öğrenci oluşturmaktadır. İnternet kullanım amaçlarını ölçme aracı anketler öğrencilere elden ulaştırılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile doldurulması temin edilmiştir. Anketler aracılığı ile toplanan veriler bilgisayara girilmiş ve SPSS 12.0 for Windows programı ortamında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra, t-testi analizi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Analiz sonucu oluşturulan tabloların değerlendirilmesinin ardından sonuç ve öneriler yapılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41786
ISSN: 1302-1796
2667-4750
Appears in Collections:Teknoloji Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
MYO öğrencilerinin internet kullanım amaçları.pdf262.67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.