Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41786
Title: | MYO öğrencilerinin internet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma | Other Titles: | A research on the vocational high school students' intentions of internet usage | Authors: | Okay, Şenol Aydoğan, Enver |
Abstract: | Bu çalışmada, Meslek Yüksek Okulu (MYO) öğrencilerinin; interneti bireysel ve eğitimsel açıdan kullanım düzeyleri ve nasıl kullandıklarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca bu amaçların sınıf, program ve cinsiyet farklılığına göre değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Denizli MYO, Gazi Üniversitesi Atatürk MYO, Akdeniz Üniversitesi Akseki MYO, Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler MYO (TBMYO), Süleyman Demirel Üniversitesi TBMYO ve Kırklareli Üniversitesi Lüleburgaz MYO’larında öğrenim gören ve ölçme aracına cevap veren 1. ve 2. sınıf öğrencisi toplam 687 öğrenci oluşturmaktadır. İnternet kullanım amaçlarını ölçme aracı anketler öğrencilere elden ulaştırılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile doldurulması temin edilmiştir. Anketler aracılığı ile toplanan veriler bilgisayara girilmiş ve SPSS 12.0 for Windows programı ortamında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra, t-testi analizi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Analiz sonucu oluşturulan tabloların değerlendirilmesinin ardından sonuç ve öneriler yapılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41786 | ISSN: | 1302-1796 2667-4750 |
Appears in Collections: | Teknoloji Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
MYO öğrencilerinin internet kullanım amaçları.pdf | 262.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.