Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41792
Title: İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzey- lerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Other Titles: Examination of 5th Grade Students Levels of Geometric Thinking in Terms of Some Variables
Authors: Fidan, Yücel
Türnüklü, Elif
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu çalışma ile ilköğretim 5.Sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerinin cinsiyet, okul öncesi eğitime devam etme, bilgisayar kullanma ve ebeveynlerinin eğitim düzeylerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen geometrik düşünme düzey belirleme testi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir ilindeki 32 ilköğretim okulundaki 1644 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada tesadüfi tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin %47.9 unun 0. düzeyde olduğu yani hiçbir düzeye atanamadığı, %29.3ünün 1.düzeyde, %16.7sinin 2.düzeyde, %6.1inin 3.düzeyde olduğu görülmektedir. Başka bir deyişle öğrencilerin yaklaşık yarısı 0. düzeydedir yani hiçbir düzeye atanamamıştır. Ayrıca öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri cinsiyete, okul öncesi eğitime devam etme, bilgisayar kullanma ve ebeveynlerinin eğitim düzeyine göre değişmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41792
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
lköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik.pdf286.94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.