Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41792
Title: | İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzey- lerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi | Other Titles: | Examination of 5th Grade Students Levels of Geometric Thinking in Terms of Some Variables | Authors: | Fidan, Yücel Türnüklü, Elif |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | Abstract: | Bu çalışma ile ilköğretim 5.Sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerinin cinsiyet, okul öncesi eğitime devam etme, bilgisayar kullanma ve ebeveynlerinin eğitim düzeylerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen geometrik düşünme düzey belirleme testi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir ilindeki 32 ilköğretim okulundaki 1644 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada tesadüfi tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin %47.9 unun 0. düzeyde olduğu yani hiçbir düzeye atanamadığı, %29.3ünün 1.düzeyde, %16.7sinin 2.düzeyde, %6.1inin 3.düzeyde olduğu görülmektedir. Başka bir deyişle öğrencilerin yaklaşık yarısı 0. düzeydedir yani hiçbir düzeye atanamamıştır. Ayrıca öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri cinsiyete, okul öncesi eğitime devam etme, bilgisayar kullanma ve ebeveynlerinin eğitim düzeyine göre değişmektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41792 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
lköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik.pdf | 286.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.