Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41793
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özgüngör, Sevgi | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:07:54Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:07:54Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | - |
dc.identifier.issn | 2536-4758 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41793 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretim elemanının not verirken katı ya da müsamahalı davranmasının öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu amaçla 144 birinci sınıf öğrencisine öğretim elemanına ilişkin değerlendirilmelerini belirlemek amacıyla Ders Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Daha sonra öğrenciler biri zor, diğeri kolay sorulardan oluşan ve deneysel olarak yapılandırılan iki farklı sınavdan birisine tabi tutulmuşlardır. Deneysel işlem sonrası öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmeleri tekrar alınmış ve değişim olup olmadığını araştırmak amacıyla tekrarlı ölçümler için ANOVA uygulanmıştır. Bulgular öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin ön değerlendirmeleri ile son değerlendirmeleri arasında farklılıklar olduğunu ve ölçeğin iyi öğretmen ve düşünme becerileri boyutlarında son değerlendirmelerin her iki grup içinde daha düşük olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular aynı zamanda müsamahalı bir şekilde değerlendirilen gruptaki öğrencilerin öğretim elemanının değerlendirme yöntemini daha adil bulmaya başladıklarını ve doyum düzeylerinin değişmediğini buna karşılık katı bir şekilde değerlendirilen gruptaki öğrencilerin dersten aldıkları doyum düzeyinin düştüğünü ve öğretim elemanının değerlendirme yöntemlerini adil bulmadıklarını göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmelerinde notun etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of grade on college students’ evaluatıon of the teacher | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 2010 | en_US |
dc.identifier.issue | 39 | en_US |
dc.identifier.startpage | 271 - 283 | - |
dc.identifier.startpage | 271 | en_US |
dc.identifier.endpage | 283 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 110588 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanına.pdf | 206.96 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.