Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzgüngör, Sevgi-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:54Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:54Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41793-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretim elemanının not verirken katı ya da müsamahalı davranmasının öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu amaçla 144 birinci sınıf öğrencisine öğretim elemanına ilişkin değerlendirilmelerini belirlemek amacıyla Ders Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Daha sonra öğrenciler biri zor, diğeri kolay sorulardan oluşan ve deneysel olarak yapılandırılan iki farklı sınavdan birisine tabi tutulmuşlardır. Deneysel işlem sonrası öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmeleri tekrar alınmış ve değişim olup olmadığını araştırmak amacıyla tekrarlı ölçümler için ANOVA uygulanmıştır. Bulgular öğrencilerin öğretim elemanına ilişkin ön değerlendirmeleri ile son değerlendirmeleri arasında farklılıklar olduğunu ve ölçeğin iyi öğretmen ve düşünme becerileri boyutlarında son değerlendirmelerin her iki grup içinde daha düşük olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular aynı zamanda müsamahalı bir şekilde değerlendirilen gruptaki öğrencilerin öğretim elemanının değerlendirme yöntemini daha adil bulmaya başladıklarını ve doyum düzeylerinin değişmediğini buna karşılık katı bir şekilde değerlendirilen gruptaki öğrencilerin dersten aldıkları doyum düzeyinin düştüğünü ve öğretim elemanının değerlendirme yöntemlerini adil bulmadıklarını göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmelerinde notun etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of grade on college students’ evaluatıon of the teacheren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2010en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage271 - 283-
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage283en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid110588en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanına.pdf206.96 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.