Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41802
Title: | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bazı genel coğrafya konuları ve bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algıları | Other Titles: | Prospective social studies teachers self-efficacy perceptions' on some general geographical subjects and their teaching procedures | Authors: | Akengin, Hamza Tunç, Canan Şahin Kaya, Berna Bengiç, Gizem Sargın, Sevil |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algıları nelerdir? 2. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algıları cinsiyetlerine, üniversitelerine, mezun oldukları lise türüne, coğrafya dersini sevip sevmeme durumlarına göre farklılaşmakta mıdır? Araştırmada tarama model kapsamında karma modele yer verilmiştir. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 sorudan oluşan üçlü, 13 sorudan oluşan beşli likert tipi olmak üzere 41 soruluk ölçek veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma evrenini üniversitelerin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında eğitim veren Eğitim Fakültelerinde yer alan öğrenciler, örneklemi ise 6 üniversitenin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı ile elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilerek, literatürden faydalanılarak yorumlanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmen adayları arasında; genel coğrafya konularını öğretebilir yeterliğine sahip olduğunu düşünenlerin oranı yüksek olmasına karşılık, “dünyanın oluşum safhaları, yeryüzünde basınç merkezleri ve bunların etkileri ile yeryüzünün şekillenmesinde etkili olan iç kuvvetler” gibi konularda zayıf olduklarına inanların da bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçların Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya konuları ilgili yeterlilikleri ve bu konuların öğretimi ile ilgili öz yeterlilik algılarının geliştirilmesi konusunda faydalı olması beklenmektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41802 | ISSN: | 1303-2429 1303-2429 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bazı genel.pdf | 397.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.