Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKöse, Sacit-
dc.contributor.authorKaya, Fatma-
dc.contributor.authorGezer, Kutret-
dc.contributor.authorKara, İzzet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:46Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:46Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41844-
dc.description.abstractAnlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştirilebilmesi için öncelikli olarak öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi gerekmektedir. Kavramsal değişim metinleri (KDM), öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının giderilmesinde ve kavramsal değişimin sağlanmasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir. KDMnin doğru fikirlerle yanlış fikirleri karşılaştırarak kavramsal çelişki oluşturduğu için başarılı olduğu ifade edilmektedir. Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan etkili yöntemlerden bir diğeri de Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) dir. BDÖ; öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencilere bireysel ve kendi hızlarına göre öğrenme imkânı sunan ve kendi öğrenmelerinde aktif rol alma ilkesinin bilgisayarla birleştiği bir öğretim yöntemidir. Son yıllarda ülkemizde kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik yapılan çalışmalarda KDMnin yoğun olarak kullanıldığı görülmektedir. Ancak yapılan çalışmalar incelendiğinde, KDMler hazırlanırken bireyin bilgileri belleğinde hem grafiksel, hem de sembolik olarak temsil etmesine olanak sağlayan, hem öğrenmeyi daha anlamlı, hem de daha kalıcı kılmaya yarayan BDÖ uygulamalarından yeterince yararlanılmadığı görülmektedir. Dolayısıyla bu konuda ilk defa araştırma yapacak olan araştırmacılar çeşitli problemlerle karşılaşmaktadır. Bu çalışma, kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik olarak daha önce hazırlanmış olan KDMlerin, bilginin bilişsel yükünü hafifletmek için animasyon, renkli resim, analoji gibi görsel-işitsel öğelerle desteklenerek bilgisayar ortamına aktarılmasına ve içerik düzenlemede etkili olacağı, çevirim içi sohbet, mesaj, forum gibi olanaklara imkân verdiği için öğrenciler arasında ve öğrenciler ile araştırmacılar arasında her an iletişim ve etkileşimi sağlayacağı düşünülen, daha önce genellikle uzaktan eğitim çalışmalarında kullanılan ve açık kaynak kodlu bir yazılım olan Moodle-Öğretim Yönetim Sisteminin kullanılmasına yönelik bir ders uygulaması örneğini göstermek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın eğitim araştırmacıları ve öğretmenlere; kavram yanılgıları, kavramsal değişim, BDÖ materyali geliştirme ve e-öğrenme konularında faydalı bilgiler sunacağı ve daha sonra yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleBilgisayar Destekli Kavramsal Değişim Metinleri: Örnek Bir Ders Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeComputer Assisted Conceptual Change Texts: An Example on Course Implementationen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage73 - 88
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182500en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeOther-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept17.02. Biology-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Bilgisayar Destekli.pdf4.65 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

230
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.