Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41879
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yazıcı, Hilmi | - |
dc.contributor.author | Akçay, Mehmet | - |
dc.contributor.author | Gölcü, Mustafa | - |
dc.contributor.author | Köseoğlu, Mehmet Fevzi | - |
dc.contributor.author | Sekmen, Yakup | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:09:50Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:09:50Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1304-4141 | - |
dc.identifier.issn | 1304-4141 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41879 | - |
dc.description.abstract | Oto cam temperleme işleminde, kalite ve üretim hızını etkileyen en önemli parametrelerden biri ısıtma diğeri ise ani soğutma işlemidir. Temperleme işleminde soğutma için harcanan enerji, ısıtma için harcanan enerjiden fazladır. Camın temper kalitesini etkileyen çok sayıda faktör olmakla birlikte genel olarak; camın fırında kalış süresi, ani soğutma süresi, H/D, S/D ve Re sayısı şeklinde sıralanabilir. Bu çalışmada, oto cam temperleme deney düzeneği kurularak ölçüm ve kontrol sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, farklı H/D oranlarında ani soğutma işleminde zamana bağlı olarak cam yüzey sıcaklığının değişimi elde edilmiştir. Deneylerde 5x5 cm ebatlarında, 4 mm kalınlığında cam kullanılmıştır. Ani soğutma işleminde kullanılan nozul çapı 8 mm olup, Re=30000 sabit tutulmuştur. Yapılan deneyler sonucunda, H/D=2 oranındaki soğutma süresinin H/D=10 oranındaki soğutma süresinden % 29,4 daha kısa olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Oto cam temperleme deney düzeneğinin kurulumu ve ısıtma-soğutma sürelerinin tayini için örnek bir uygulama | en_US |
dc.title.alternative | Installation of auto glass tempering experimental unit and a case study for determination of heating-cooling periods | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 57 - 68 | - |
dc.identifier.startpage | 57 | en_US |
dc.identifier.endpage | 68 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 122444 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 19.02. Mechanical Engineering | - |
crisitem.author.dept | 20.01. Automotive Engineering | - |
crisitem.author.dept | 10.07. Mechanical Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (22).pdf | 529.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.