Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41900
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Uras, Meral Başer | - |
dc.contributor.author | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:09:53Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:09:53Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41900 | - |
dc.description.abstract | Günümüz iş yaşamının yarışmacı ortamı bireylerde strese yol açmakta, uzun süre stres yaşayan bireylerin işlerine duydukları ilgi azalmakta, birlikte iş yaptıkları ve/veya hizmet verdikleri insanlarla ilişkilerinde olumsuzluklar yaşamaları söz konusu olmaktadır. Tükenmişlik olarak adlandırılan bu durum, bireylerin işteki verimini önemli ölçüde azaltan bir etkendir. Bu araştırmada ilköğretim denetmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ve nedenleri araştırılmıştır. Çalışma, nitel ve nicel olarak iki boyutta ve tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada doğrudan evren üzerinde çalışılmış ve Denizli ilinde görev yapan 40 ilköğretim denetmeni araştırma kapsamına alınmıştır. Bu denetmenlere Maslach Tükenmişlik Ölçeği (Maslach Burnout Inventory) uygulanmış, ardından 5 denetmenle yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular denetmenlerin duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutlarında çoğunlukla nadiren düzeyinde tükenmişlik yaşadıklarını, kişisel başarı boyutunda ise çoğu zaman düzeyinde kendilerini başarılı bulduklarını göstermektedir. Ayrıca, denetmenlerin tükenmişlik düzeyleri yaş ve eğitim değişkenine göre farklılık göstermezken, ödül alma değişkenine göre farklılık göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Psikoloji | en_US |
dc.title | İlköğretim Denetmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri ve Nedenleri | en_US |
dc.title.alternative | Elementary School Supervisors Burnout Levels and Its Reasons | en_US |
dc.type | Other | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 29 | en_US |
dc.identifier.startpage | 125 - 136 | - |
dc.identifier.startpage | 125 | en_US |
dc.identifier.endpage | 136 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 182508 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Other | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
İlköğretim.pdf | 773.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.