Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41900
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUras, Meral Başer-
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:53Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:53Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41900-
dc.description.abstractGünümüz iş yaşamının yarışmacı ortamı bireylerde strese yol açmakta, uzun süre stres yaşayan bireylerin işlerine duydukları ilgi azalmakta, birlikte iş yaptıkları ve/veya hizmet verdikleri insanlarla ilişkilerinde olumsuzluklar yaşamaları söz konusu olmaktadır. Tükenmişlik olarak adlandırılan bu durum, bireylerin işteki verimini önemli ölçüde azaltan bir etkendir. Bu araştırmada ilköğretim denetmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ve nedenleri araştırılmıştır. Çalışma, nitel ve nicel olarak iki boyutta ve tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada doğrudan evren üzerinde çalışılmış ve Denizli ilinde görev yapan 40 ilköğretim denetmeni araştırma kapsamına alınmıştır. Bu denetmenlere Maslach Tükenmişlik Ölçeği (Maslach Burnout Inventory) uygulanmış, ardından 5 denetmenle yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular denetmenlerin duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutlarında çoğunlukla nadiren düzeyinde tükenmişlik yaşadıklarını, kişisel başarı boyutunda ise çoğu zaman düzeyinde kendilerini başarılı bulduklarını göstermektedir. Ayrıca, denetmenlerin tükenmişlik düzeyleri yaş ve eğitim değişkenine göre farklılık göstermezken, ödül alma değişkenine göre farklılık göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Psikolojien_US
dc.titleİlköğretim Denetmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri ve Nedenlerien_US
dc.title.alternativeElementary School Supervisors Burnout Levels and Its Reasonsen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage125 - 136-
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182508en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeOther-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
İlköğretim.pdf773.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.