Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.contributor.authorİymen, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:54Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41904-
dc.description.abstractÖzet Geleneksel öğretim öğrencilere, bildiklerini farklı durumlara ve günlük hayata uygulama fırsatı vermemektedir. Dolayısıyla bilmek ve uygulamak arasında bir kopukluk ortaya çıkmaktadır. Çalışmada, kullanılan ölçme araçları yardımıyla ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin okul matematiğini günlük hayata nasıl uyguladıkları sorusunun cevabı araştırılmıştır. Çalışmada, uygun durumlar yaratıldığında öğrencilerin okul matematiğini günlük hayata nasıl uyguladıklarını belirlemek amaçlandığından nitel bir araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Öğrenciler ile alışveriş problemlerinin yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda okul matematiğini günlük hayata hiç uygulamayan öğrencilerin kâğıt kalem kullanma imkânları olmadığı hallerde de çözümlerinde onları kullanıyor gibi yaptıkları belirlenmiştir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise okul matematiğini günlük hayata uygulamayı tercih eden öğrencilerin nesneleri gruplandırarak hesaplama yapmak gibi pratik ve duruma uygun çözüm yolları oluşturabilmiş olmalarıdır. Bu sonuçlara ek olarak öğrencilerin ödemeleri gereken miktarı büyük paraları kullanıp farklı şekillerde ifade edebildikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleİlköğretim 3. Sınıf Öğrencilerinin Okul Matematiğini Günlük Hayata Uygulama Becerilerien_US
dc.title.alternativeElementary School Students Application of School Mathematics to Daily Lifeen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage63 - 77-
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182365en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeOther-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
İlköğretim.pdf244.69 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.