Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41917
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Özden Tepeköylü-
dc.contributor.authorSoytürk, Mümine-
dc.contributor.authorAda, Daşdan E. Nilay-
dc.contributor.authorÇamlıyer, Hatice-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:55Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:55Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1300-3119-
dc.identifier.issn2667-6672-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41917-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada sporcu öğrencilerin yaptıkları spor türüne ve sporcu olan ve spor yapmayan öğrencilerin cinsiyet, ekonomik durum, sınıf düzeyi değişkenlerine göre iletişim becerisi düzeyleri karşılaştırılmıştır. Ege bölgesindeki 4 üniversitenin takımlarında sporcu olan 329 ve spor yapmayan 329 toplamda 658 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama araçları olarak Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" (İBDÖ) ve araştırmacılar tarafından geliştirilen üniversite takımlarında sporcu olan ve spor yapmayan öğrenciler için ayrı ayrı uygulanan 2 adet "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde "Mann-Withney U" ve "Kruskal-Wallis H" istatistiksel test teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sporcu olan ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin iletişim becerisi düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulunmuştur (U=41519.5r p<0.05). Cinsiyet faktörüne göre de iletişim becerisi düzeylerinde her iki grupta da istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir $(U_{sporcu=9757.00,p<.05;}U_{spor yapmayan}$- Araştırmanın diğer değişkenleri olan yapılan spor türü $(x^2=4.184,$ sd=2, p>.05), sınıf düzeyi $(x^2_{sporcu}$=2.248, sd=3, p>.05;$x^2_{spor yapmayan}$=3.390, sd=3, p>.05) ve ekonomik duruma $(x^2_{sporcu}$ =0.469, sd=2, p>0.05; $x^2_{spor yapmayan}$= 3.387,sd=2, p>0.05) göre üniversite takımlarında sporcu olan ve spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Araştırma sonuçlarına göre üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerin iletişim becerisi düzeyleri spor yapmayanlara göre; sporcu olan ve spor yapmayan her iki öğrenci grubunda kız öğrencilerin iletişim becerisi düzeyleri erkek öğrencilere göre daha yüksektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSpor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparing communication skill levels between the students being athlete at university teams and the students not doing sporten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage43 - 53-
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid132004en_US
local.message.claim2023-07-12T13:17:30.927+0300|||rp00795|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
43-53.pdf222.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.