Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41918
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Köksal, Necla | - |
dc.contributor.author | Çınar, Melek | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:09:56Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:09:56Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0682 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41918 | - |
dc.description.abstract | Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarıyla fen edebiyat fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin “öğretmen” kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmanın sonunda onların mesleğe yönelik algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkmıştır. Araştırmanın evrenini 2010-2011 öğretim yılında öğrenim gören Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise; Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim dallarında ve Türkçe Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinden ve Fen Edebiyat Fakültesinden mezun olup bir yıllık pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada nicel veriler öğretmen kavramına ilişkin metaforları belirlemek amacıyla Cerit (2005) tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır. Nitel veriler ise anketin sonuna eklenen açık uçlu bir soru ile toplanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi öğretmen adaylarının ve fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin “öğretmen” kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Pre-service teachers’ and science literacy faculty students’ views on the metaphors to the “teacher” concept | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 - 34 | - |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.identifier.endpage | 34 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 128175 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (7).pdf | 442 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.