Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41920
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özgüngör, Sevgi | - |
dc.contributor.author | Kapıkıran, Acun Necla | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:09:56Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:09:56Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1302-1370 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41920 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır: (a) literatürde Erikson'm Psikososyal Gelişim Dönemlerini sınamak amacıyla sıkça kullanılan iki ölçeğin (Erikson Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeği-EPSI ve Değiştirilmiş Erikson Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeği-MEPSI) psikometrik özelliklerini karşılaştırmalı olarak inceleyerek Türk kültürü için geçerlik ve güvenirlik düzeylerini belirlemek ve (b) Erikson'ın psikososyal gelişim dönemlerinin üniversite öğrencilerinin öz yeterlilik algılarını yordama gücünü belirlemektir. Toplam 636 üniversite öğrencisi ve 74 öğrenci olmayan orta yaş ve üzeri yetişkinden alınan verilerle yapılan analizler hem güvenirlik hem geçerlik düzeyi açısından MEPSI'nin EPSI'ne göre psikometrik özelliklerinin daha güçlü olduğunu ortaya koymuştur. İç tutarlılık katsayıları .72 ile 82. arasında değişen MEPSI'nin ölçüt geçerliliğinin de yeterli olduğu görülmüştür. Yine kuramın ön gördüğü şekilde, başarılı kimlik statüsünün en iyi yordayıcısı kimlik arayışının yaşandığı gelişimin 5. dönemi, yakınlık doyumunun en iyi yordayıcısı yakınlığa karşılık yalıtılmışlık krizinin yaşandığı gelişimin 6. dönemi olarak bulunmuştur. Son olarak, üniversite öğrencilerinin öz yeterlilik algılarının psikososyal gelişim dönemleriyle ilişkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öz yeterlilik algılarını en iyi yordayan psikososyal gelişim dönemleri toplam varyansın %34'ünü açıklayan başarıya karşılık aşağılık duygusunun oluştuğu gelişimin 4. evresi ve girişime karşılık suçluluk duygularının yaşandığı 3. evredir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Erikson'un psikososyal gelişim dönemleri ölçeklerinin Türk kültürüne uygunluğunun karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Ön bulgular | en_US |
dc.title.alternative | Comparisive adaptation of erikson psychosocial stage inventories to Turkish culture: Primary results | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 114 - 126 | - |
dc.identifier.startpage | 114 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 129028 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.