Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41946
Title: Denizli'de Rüştülerin Kurululşu ve Gelişimi
Other Titles: Establishment and Development of Rüşdiyes (Mid-dle-Schools) in Denizli
Authors: Aydın, Mithat
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışma, modernleşme döneminin sivil eğitim kurumlarından olan rüşdiyelerin Denizli’deki tarihî gelişimine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede, 1871’den itibaren Denizli merkez ve kazalarında tesis edilmeye başlayan rüşdiyelerin kuruluş ve gelişme evresindeki öğretmen kadrosu ve öğrenci durumu, eğitim-öğretim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin izlenen yol ve yöntemlere dair süreç ele alınmaktadır. II. Abdülhamid devrinde Denizli’de yeni usûllerle kız çocuklarının eğitimi için atılan ilk ve en önemli adım ise, 1896 yılında Denizli Kız Rüşdiyesi’nin eği-tim ve öğretime açılmasıdır. Okul, Denizli eşrafından Tavaslızade Ali Efendi tarafından inşa edilmiştir. Tavaslızade Ali Efendi sonraki yıllarda da okulun bazı ihtiyaçlarını karşılanmıştır. Bu bakımdan, Denizli’de cehaletin izalesi ve modern eğitim kurumlarının tesisinde yerel unsurun oynadığı rolün, ayrıca dikkate değer olduğunu belirtmek gerekir. Denizli’deki diğer okullar gibi rüştiyelerin de gelişim sürecinde karşılaştığı en büyük sorun-lardan biri, 1899’daki büyük depremin neden olduğu tahribat olmuştur. Depremin Denizli merkezdeki rüşdiyeler – erkek ve kız rüşdiyesi – üzerin-deki etkisi, bu çalışmanın başlıca konularından biri olmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41946
ISSN: 0041-4255
2791-6472
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.37879-belleten.2011.815-1268742.pdf13.66 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.