Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41959
Title: | Üniversite Öğrencilerinde Empatik Eğilim ve Suçluluk ile Psikolojik İyi Olma Arasındaki İlişkinin Aracısı Olarak Pozitif ve Negatif Bilgiye Odaklanma | Other Titles: | Focus on Positive and Negative Information as the Mediator of the Relationship between Empathy Tendency Guilty and Psychological Well-Being in University Students | Authors: | Kapıkıran, Necla Acun | Keywords: | Davranış Bilimleri | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde pozitif ve negatif bilgiye odaklanmanın empatik eğilim ve suçluluk ile psikolojik iyi olma arasında aracılık rolünün olup olmadığının belirlenmesidir. Çalışmanın katılımcıları, yaşları 17 ile 32 arasında değişen (M = 20.93, SD = 1.80) 314 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ö?rencileridir. Çalışmanın verileri için, Psikolojik İyi Olma Ölçeği, Empatik Eğilim Ölçeği, Suçluluk Ölçeği ve Pozitif-Negatif Bilgiye Odaklanma Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi için, yapısal eşitlik modeli, korelasyon analizi ve betimleyici istatistikler kullanılmıştır. Sonuçta araştırma değişkenlerinin birbirleriyle ilişkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca hipotez edilen yapısal eşitlik modeli kısmen desteklenmi?tir. Bu eşitlikteki aracı değişken olumlu bilgiye odaklanmanın empatinin kısmi aracısı, suçluluğun tam aracısı olduğu kaydedilmiştir. Ancak, negatif bilgiye odaklanmanın aracılık koşulu bulunmamıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41959 | ISSN: | 1303-0485 2148-7561 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.