Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41983
Title: İlköğretim öğrencilerinin uzunluk ölçme aracının çalışma biçimini bilme ve kullanma durumları arasındaki ilişki
Other Titles: The relationship between primary school students’ knowledge about the length measurement tools and their usage
Authors: Kayhan, Hüseyin Cahit
Argün, Ziya
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin bir uzunluk ölçme aracının çalışma biçimini bilme ve kullanma durumları arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma envanteri ilköğretim dördüncü ve sekizinci sınıftan toplam 93 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde her bir soru maddesi için yüzde ve frekans hesaplaması yapılmış, öğrencilerin ölçme aracının çalışma biçimini bilme durumları ile kullanma durumları arasındaki ilişkinin açıklanması için chi-square, yüzde ve frekans hesaplamaları aracılığıyla gruplar arası çapraz karşılaştırma yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin büyük bir çoğunluğunun “cetvelin sol ucuyla hizalanmış olarak verilen bir nesnenin” doğru ölçümünü yapabilirken, “cetvelin sol ucuyla hizalanmadan verilen bir nesnenin” doğru ölçümünü yapamadıkları görülmüştür. Düzeyler açısından bakıldığında ise ilköğretim dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cevapları arasında farklılık olduğu görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41983
ISSN: 1301-9058
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Hüseyin Cahit Kayhan.pdf410.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.