Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41988
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Alkan, Vesile | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:10:29Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:10:29Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41988 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, öğrencilerin algısına göre etkili matematik öğretiminin gerçekleştirilmesindeki engellerden biri olan matematik kaygısına yol açan nedenleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, amaca yönelik ve tipik örnekleme yöntemleri kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada, Denizli ilinde bulunan üç resmi ilköğretim okulundan ikişer sınıf tespit edilmiş ve bu sınıflardan üçer öğrenci seçilerek 18 öğrenciden oluşan örneklem oluşturulmuştur. Yeterli ve etkili veri elde edebilmek için yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Örneklemdeki öğrenciler, matematik dersinde kaygılı olduklarının farkında olduklarını vurgulamışlar ve bu kaygının nedenini kendilerine, öğretmenlerine, ailelerine ve arkadaşlarına bağlamışlardır. Bu araştırmanın sonuçları ile bu alana akademik anlamda katkı sağlama amacının yanı sıra öğretmen, öğrenci ve ailelere matematik kaygısının nedenleri sunulmuştur. Ayrıca, bu araştırmanın sonuçlarının matematik kaygısı ile başa çıkabilmek için yol gösterici olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Etkili Matematik Öğretiminin Gerçekleştirilmesindeki Engellerden Biri: Kaygı ve Nedenleri | en_US |
dc.title.alternative | One of the Barriers to Providing Effective Mathematics Teaching: Anxiety and its Causes | en_US |
dc.type | Other | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 29 | en_US |
dc.identifier.startpage | 89 - 107 | - |
dc.identifier.startpage | 89 | en_US |
dc.identifier.endpage | 107 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 182503 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Other | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.