Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41994
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇivitci, Nazmiye-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:10:30Z-
dc.date.available2022-05-17T12:10:30Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1302-1370-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41994-
dc.description.abstractBu çalışmada, lise öğrencilerinde okul öfkesi boyutları (öfke yaşantısı, düşmanlık, yıkıcı ifade ve olumlu başa çıkma) yalnızlık açısından cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre incelenmiştir. Araştırma verileri Denizli il merkezindeki üç lisede öğrenim gören 398 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada okul öfkesi düzeyini belirlemek için Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği, yalnızlık düzeyini belirlemek için ise UÇLA Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde Çok Değişkenli Varyans Analizi (Multivariate Analysis of Variance-MANOVA) kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular, lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerine göre okul ortamındaki öfke yaşantısı ve düşmanlık düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaşmadığını ancak öfkenin yıkıcı ifade biçimi ve öfke ile olumlu başa çıkma düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermektedir. Buna göre, yalnızlık düzeyi yüksek olanlar yalnızlık düzeyi düşük olanlara göre okul ortamında öfkelerini daha yıkıcı bir biçimde ifade etmekte ve daha düşük düzeyde öfkeleri ile olumlu bir biçimde başa çıkabilmektedirler. Yalnızlık düzeyi yüksek olan kız öğrencilerin öfke yaşantısı düzeyleri yalnızlık düzeyi yüksek olan erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksektir. Ancak, yalnızlık düzeylerine göre okul öfkesinin diğer boyutlarının (düşmanlık, yıkıcı ifade ve olumlu başa çıkma) cinsiyete göre farklılaşmadığı bulgusu elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen diğer bir bulgu ise yalnızlık düzeyi yüksek 11. sınıf öğrencilerinin 9. ve 10. sınıflardaki öğrencilere göre okul ortamında öfkelerini daha yıkıcı bir biçimde ifade ettiklerini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLise öğrencilerinde okul öfkesi ve yalnızlıken_US
dc.title.alternativeSchool anger and loneliness among high school studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage18 - 29-
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid119017en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17066-pdrd.45766-200095.pdf476.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.