Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42082
Title: Türkiye’de yaşayan özürlülerin eğitim ve mesleki profilleri
Other Titles: Profile of education level and work status of the people with disabilities living in Turkey
Authors: Can, Tuba
Cavlak, Uğur
Galiba, Ayşegül
Bahçeli, Ayhan
Merdan, Cemal
Çelebi, Yusuf
Keywords: Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Temel Sağlık Hizmetleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Sağlık Politikaları ve Hizmetleri;Hemşirelik;Sosyoloji
Abstract: Özürlülerin rehabilitasyonu “özürlüleri fiziksel, duyusal, mental ve psikososyal açıdan optimal düzeylerine kavuşabilmelerini sağlayan bir süreç” olarak tanımlanmaktadır. Ülkemizde özürlülerin eğitim düzeyinin yükseltilmesi ve iş istihdamı konusunda önemli çalışmalar yapılmasına rağmen sosyal ve ekonomik yaşama katılmaları oldukça kısıtlıdır. Bu çalışmanın amacı özürlülerin eğitim ve mesleki profillerini yansıtmaktır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı şehirlerinden 275 gönüllü özürlü birey katılmıştır. Bireylerin eğitim düzeyi, meslek ve çalışma durumları sorgulanmıştır. Ayrıca, yaşam kalitesi düzeylerini belirlemek için CDC HRQOL-4 kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre %33,8’inin ilkokul mezunu olduğu, %49,1’inin mesleki eğitim almış olmalarına rağmen, sadece %23,3’ünün çalıştığı saptanmıştır. %51,9’unun ise mesleki eğitim almadığı tespit edilmiştir. Özürlülerin %43,3’ü genel sağlıklarını orta düzeyde tanımlamışlardır. Çalışma imkânı bulamayan özürlülerin genel sağlık düzeylerinin daha çok etkilendiği bulunmuştur. Sonuç olarak, ülkemizde işsizliğin özürlülerin de yaşam kalitelerini azaltan önemli bir faktör olduğu gözlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42082
ISSN: 2148-9424
2651-4265
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf911.96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.