Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42103
Title: | Nasıl öğreniyorum envanterinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması | Other Titles: | The adaptation of how I Learn Inventory into Turkish: Validity and reliability studies | Authors: | Doğan, Birsen Çermik, Hülya |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı. "Nasıl Öğreniyorum Envanteri" nin Türkçeye uyarlanmasıdır. Envanterin yapı geçerliği, ölçüt geçerliği, iç tutarlılığı ve test-tekrar test güvenirliği incelenmiştir. Nasıl Öğreniyorum Envanteri'nin dilsel eşdeğerlik çalışması sonucunda İngilizce ve Türkçe formlar arasında olumlu ilişki bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliği için temel bileşenler analizi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış ve maddeler dört faktörde toplanmıştır, l.tip öğrenen boyutunda yedi madde, II.tip öğrenen boyutunda altı madde. III.tip öğrenen boyutunda altı madde ve IV.tip öğrenen boyutunda yedi madde yer almaktadır. Envanterin ölçüt geçerliği için IColb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Envanterin güvenirlik çalışmaları için test-tekrar test ve Cronbaeb alfa iç tutarlık güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Güvenirlik sonuçları tatmin edici düzeyde bulunmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42103 | ISSN: | 1300-5340 2536-4758 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.