Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42107
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTopal, Kenan-
dc.contributor.authorSaatçi, Esra-
dc.contributor.authorBaştürk, Ramazan-
dc.contributor.authorÇallı, Neşe Demirkan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:20Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1303-6637-
dc.identifier.issn1308-531X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42107-
dc.description.abstractAmaç: Sürekli mesleksel gelişim (SMG), mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimi tamamlayan sürekli bir öğrenme sürecidir. Bu çalışmanı n amacı, farklı ortamlarda çalışan uzman olmayan hekimlerin öğrenme gereksinimleriyle tercih ettikleri SMG etkinlikleri ve eğitim yöntemlerini belirlemek ve gelecekte düzenlenecek SMG etkinlikleri için sonuçlar çıkarmaktır. Yöntem: Denizli’de farklı ortamlarda çalışan uzman olmayan 473 hekim çalışmanın evrenini oluşturdu ve tamamı çalışmaya alındı. Beşli Likert tipi puanlaması olan ve öğrenme ihtiyaçları ile ilgili açık uçlu sorular içeren 22 maddelik bir anket formu Ocak-Mayıs 2009 tarihleri arasında katılımcılara gönderildi. Ankette yer alan maddelerin güvenilirlik katsayısı yüksek bulundu (Cronbach Alfa=0.83). Bulgular: Anketin yanıtlanma oranı %54.3 idi (s=257). Hekimlerin %79.8’i (s=205) bir günde ortalama 30’dan fazla hasta gördüklerini ve %77.4’ü (s=199) bir poliklinik gününde 5-15 arası klinik soru ile karşılaştıklarını bildirdiler. En sık tercih edilen bilgi kaynakları tıbbi kitaplar ve dergilerdi; bunları internet takip etti. En sık tercih edilen SMG yöntemleri ise tıbbi beceri kursları ve küçük grup çalışmalarıydı. Sonuç: Uzman olmayan birinci basamak ve acil servis hekimleri, geleneksel eğitim yöntemlerini değil öğrenen merkezli, kendi kendine öğrenmeye ve karşılıklı etkileşime dayalı etkinlikleri tercih etmektedirler. Bu durumun gelecekte düzenlenecek olan SMG programlarında dikkate alınması sağlık hizmetlerinin kalitesinde iyileşme sağlayabilir.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Aile Hekimliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleUzman olmayan hekimlerin sürekli mesleksel geliflim ve ö¤renme gereksinimleri: Kesitsel bir çal›flmaen_US
dc.title.alternativeContinuous professional development and learning needs of physicians without vocational training: a cross-sectional studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage113 - 118-
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid151674en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1other-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Uzman olmayan hekimlerin sürekli mesleksel gelişim ve öğrenme....pdf87.65 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

108
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.