Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42112
Title: | Spora yönelik sosyalizasyon süreci: Lise öğrencileri üzerine bir uygulama | Other Titles: | Socialization into sport process: An application to high school students | Authors: | Amca, Funda Akcan Bulgu, Nefise |
Keywords: | Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin spora yönelik sosyalizasyon süreçlerinde sosyalizasyon ajanlarından ailenin ve arkadaşların rolünün belirlenmesidir. Araştırma Ankarada bulunan altı lisede okuyan 539 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan ve öğrencilerin demografik bilgilerini belirlemeye yönelik sorular ile birlikte öğrencilerin spor yapma ve spora yönelme durumlarına ilişkin sorular bulunan bir soru kağıdı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra, öğrencilerin spor yapma durumları ile arkadaş ortamında spor yapan birinin varlığı, ailede spor yapan birinin varlığı, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere ki-kare analizi yapılmıştır. Bununla birlikte, spor yapmayı yordayan değişkenlerin belirlenmesi için ki-kare analizi yapılan değişkenlerin dahil edildiği İkili Lojistik Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, lise öğrencilerinin spor yapmasında ailenin ve arkadaşların etkili birer sosyalizasyon ajanı olduklarını ortaya koymuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42112 | ISSN: | 1300-3119 2667-6672 |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
spora yönelik...pdf | 166.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.