Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42112
Title: Spora yönelik sosyalizasyon süreci: Lise öğrencileri üzerine bir uygulama
Other Titles: Socialization into sport process: An application to high school students
Authors: Amca, Funda Akcan
Bulgu, Nefise
Keywords: Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin spora yönelik sosyalizasyon süreçlerinde sosyalizasyon ajanlarından ailenin ve arkadaşların rolünün belirlenmesidir. Araştırma Ankarada bulunan altı lisede okuyan 539 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan ve öğrencilerin demografik bilgilerini belirlemeye yönelik sorular ile birlikte öğrencilerin spor yapma ve spora yönelme durumlarına ilişkin sorular bulunan bir soru kağıdı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra, öğrencilerin spor yapma durumları ile arkadaş ortamında spor yapan birinin varlığı, ailede spor yapan birinin varlığı, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere ki-kare analizi yapılmıştır. Bununla birlikte, spor yapmayı yordayan değişkenlerin belirlenmesi için ki-kare analizi yapılan değişkenlerin dahil edildiği İkili Lojistik Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, lise öğrencilerinin spor yapmasında ailenin ve arkadaşların etkili birer sosyalizasyon ajanı olduklarını ortaya koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42112
ISSN: 1300-3119
2667-6672
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
spora yönelik...pdf166.36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.