Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:27Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1303-0485-
dc.identifier.issn2148-7561-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42156-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ergenlerin başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının olumsuz otomatik düşünceler ve içsel güdülenme arasında aracı ve farklılaştırıcı rollerinin olup olmadığını sınamaktır. Çalışmada farklı liselerden toplam 586 (X = 16.08) ergen öğrencilere Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği, Engelleyici Davranışlar Ölçeği ve içsel güdülenmeyi ölçmek için Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin (GÖSÖ) içsel hedef düzenleme alt ölçeği uygulanmıştır. Sonuçta, öğrenme yönelimliliğin olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında tam aracılık rolü olduğu saptanmıştır. Ancak performans yönelimi ile olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında aracılık rolü bulunmamıştır. Kendini engelleme davranışlarının olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında kısmi aracılığı olduğu kaydedilmiştir. Bununla beraber, başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının otomatik düşünceler ile etkileşiminin içsel güdülenme üzerinde farklılaştırıcı rolü bulunmamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleErgenlerde olumsuz otomatik düşünceler ve içsel güdülenme arasındaki ilişkinin aracı ve farklılaştırıcısı olarak başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının sınanmasıen_US
dc.title.alternativeAchievement goal orientations and self handicapping as mediator and moderator of the relationship between ıntrinsic achievement motivation and negative automatic thoughts in adolescence studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage695 - 711-
dc.identifier.startpage695en_US
dc.identifier.endpage711en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid130247en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

142
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.