Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSusar, Fatma Kırmızı-
dc.contributor.authorBeydemir, Ayfer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:27Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn2147-1037-
dc.identifier.issn2147-1037-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42160-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisini tespit etmektir. Çalışma, Denizli ili merkez ilçede bulunan orta sosyo -ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulunun 5. sınıflarında bulunan 53 öğrenciyle yürütülmüştür. On bir hafta süren araştırmada, ön test, son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda (n=27) Yaratıcı Yazma yaklaşımı, kontrol grubunda (n=26) ise Türkçe Öğretim Programı uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde Susar (2009) tarafından geliştirilen Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği (YAYTÖ) kullanılmıştır. Verilerin ç özümlenmesinde t-testi kullanılmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır; 1. Deney grubu ve kontrol gruplarının ön test ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 2. Kontrol grubunun ön test ve son test ortalamalarında anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. 3. Deney grubunun ön test ve son test ölçümlerinde ortalamalar arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmüştür. 4. Deney ve kontrol gruplarının ön ve son test ölçümleri arasında anlamlı bir faklılık olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında yaratıcı yazma yaklaşımı kapsamında yapılan yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutumu olumlu yönde etkilediği söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Psikolojien_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of attitudes for writing of creative writing approach in Turkish course of primary fifth gradesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage319 - 337-
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.endpage337en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid169274en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
İlköğretim 5.sınıf Türkçe....pdf360.45 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

134
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.