Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42184
Title: | Enhancing critical thinking at the tertiary level through a literature-based critical thinking program | Authors: | Arslan, Recep Şahin Yıldız, Nazan |
Abstract: | Bu makale edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programının uygulanmasının üniversite düzeyinde olan önemi ve uygulanan programın öğrencilerin eleştirel düşünce becerileri üzerindeki etkisini, öğretmenlerin ve öğrencilerin edebiyat öğretimi hakkındaki görüşleriyle beraber incelemektedir. Çalışmada 34 İngiliz dili ve edebiyatı son sınıf öğrencisi tek gruplu ön test-son test modeli çerçevesinde yedi hafta boyunca edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programına tabi tutulmuştur. Var olan eleştirel düşünce ortamı ve uygulanan program sonrası oluşan değişimle ilgili veriler anket, mülakat, gözlem ve Cornell Eleştirel Düşünce Testi yoluyla toplanmıştır. T-test öğrencilerin ön ve son test eleştirel düşünce seviyeleri arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bulgular sonucunda edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programının öğrencilerin eleştirel düşünce seviyelerini geliştiren daha öğrenci merkezli ve yaratıcı edebiyat öğretimini mümkün kıldığı da belirlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42184 | ISSN: | 1304-8880 1304-8899 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 319.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.