Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42184
Title: Enhancing critical thinking at the tertiary level through a literature-based critical thinking program
Authors: Arslan, Recep Şahin
Yıldız, Nazan
Abstract: Bu makale edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programının uygulanmasının üniversite düzeyinde olan önemi ve uygulanan programın öğrencilerin eleştirel düşünce becerileri üzerindeki etkisini, öğretmenlerin ve öğrencilerin edebiyat öğretimi hakkındaki görüşleriyle beraber incelemektedir. Çalışmada 34 İngiliz dili ve edebiyatı son sınıf öğrencisi tek gruplu ön test-son test modeli çerçevesinde yedi hafta boyunca edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programına tabi tutulmuştur. Var olan eleştirel düşünce ortamı ve uygulanan program sonrası oluşan değişimle ilgili veriler anket, mülakat, gözlem ve Cornell Eleştirel Düşünce Testi yoluyla toplanmıştır. T-test öğrencilerin ön ve son test eleştirel düşünce seviyeleri arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bulgular sonucunda edebiyat tabanlı eleştirel düşünce programının öğrencilerin eleştirel düşünce seviyelerini geliştiren daha öğrenci merkezli ve yaratıcı edebiyat öğretimini mümkün kıldığı da belirlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42184
ISSN: 1304-8880
1304-8899
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf319.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.