Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42191
Title: Kavram Öğretiminde Etkili Bir Strateji TGA (Tahmin Et – Gözle – Açıkla) “Bitkilerde Madde Taşınımı”
Authors: Bilen, Kadir
Köse, Sacit
Abstract: Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji lâboratuvarı dersinde sınıf öğretmeni adayların "Bitkilerde Madde Taşınımı" konusunu anlamalarında "Tahmin Et-Gözle-Açıkla"(TGA) stratejisinin etkisini incelemektir. Bu araştırmanın örneklemini, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 2010-2011 güz döneminde Fen ve Teknoloji Lâboratuvar Uygulamaları-I dersini alan 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bitkilerde madde taşınımı konusunda TGA stratejisine dayalı etkinlikler bu ders kapsamında sınıf öğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Analiz sonuçlarında; TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, sınıf öğretmeni adaylarının kavramsal başarıları üzerine anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının bitkilerde madde taşınımı ile ilgili bazı kavram yanılgılarına sahip olduğu tespit edilmiş ve bu kavram yanılgılarının giderilmesinde TGA stratejisinin etkili olduğu belirlenmiştir
URI: https://hdl.handle.net/11499/42191
ISSN: 1302-8944
2146-5983
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
181339.pdf510.47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.