Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42211
Title: Türkiye’deki drama ağırlıklı matematik öğretimi çalışmaları üzerine bir değerlendirme
Other Titles: An evaluation of drama oriented mathematics teaching studies in Turkey
Authors: Kayhan, Hüseyin Cahit
Abstract: Bu çalışmada alan yazın taraması yapılarak Türkiye’de Matematik öğretiminde drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama yönteminin yeri nedir?” sorusuna yanıt aranmıştır. İlgili literatür incelemesi doğrultusunda drama, dramatizasyon ve yaratıcı dramanın öğretim açısından önemi ve özellikle Türkiye’de matematik öğretiminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılması ile ilgili yapılmış araştırmalar değerlendirilmiştir. Matematik, soyut kavramların kazanılmasındaki zorluklardan dolayı öğrencilere zor gelmektedir. Matematiksel kavramların, öğretimi sırasında somutlaştırarak ve somut araçlar kullanarak bu zorluk giderilebilir ya da azaltılabilir. Drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama da, dinleyiciyi edilgin durumdan kurtararak, bedeni, duyguları ve duyu organlarını harekete geçirerek, konuyu canlandırarak bu somutlaştırma ve somut araçlar kullanma sürecinde uygun bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenlerle 1900’lü yıllardan beri eğitim ve öğretimde yaratıcı dramanın kullanımı her geçen gün daha da artmaktadır. Matematik öğretimi açısından da bu durumun sonuçları oldukça açıktır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42211
ISSN: 1304-429X
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Türkiyedeki drama ....pdf941.33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.