Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYüksel, Kenan-
dc.contributor.authorDiken, İbrahim-
dc.contributor.authorAksoy, Veysel-
dc.contributor.authorKaraaslan, Özcan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:12:24Z-
dc.date.available2022-05-17T12:12:24Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42218-
dc.description.abstractÖzet Bu çalışmanın amacı rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarını incelemektir. Araştırmada iki aşama yer almaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında, Aksoy ve Diken (2009a) tarafından geliştirilmiş olan Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeğinin (RÖ- ÖEÖYÖ) rehber öğretmen adayları ile geçerlik ve güvenirliğinin sınanması amaçlanmıştır. İkinci aşamada ise rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Yedi farklı üniversitenin Eğitim Fakülteleri bünyesindeki Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programına devam eden toplam 1298 öğrenciden veriler toplanmıştır. Veri toplamada Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeği (RÖ-ÖEÖYÖ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bulgular, RÖ- ÖEÖYÖ nün rehber öğretmen adaylarıyla da kullanılabilecek bir araç olduğu, erkek rehber öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeylerinin kadın adaylardan daha yüksek olduğu ve alınan eğitimlerin miktarı arttıkça öz yeterlik düzeylerinin de arttığı yönündedir.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleRehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz-Yeterlik Algılarıen_US
dc.title.alternativeSchool Counselor Candidates Perception of Self-Efficacy Regarding Psychological Counseling in Special Educationen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage137 - 148-
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182299en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeOther-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1other-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.11. Special Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.