Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42219
Title: İlköğretim İkinci Kademe Görsel Sanatlar Dersinde Özgün Baskıresim Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Other Titles: Teachers Views Related to Printmaking Techniques in Visual Arts Lessons in Primary Education
Authors: Orhun, Baykal Feryal
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığının İlköğretim II. Kademesinde Görsel Sanatlar derslerinde görev yapan sanat öğretmenleri tarafından verilmesi öngörülen özgün baskıresim tekniklerine ilişkin görüşleri esas alan betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimcilerinin eğitim programı süresince özgün baskıresim tekniklerini nasıl işledikleri ve uygulamalarda karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmaktır. Araştırma, 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Denizli ilinde 14 ilköğretim okulunda görev yapan 25 görsel sanatlar öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma tarama (survey) modellidir. Öğretmenlere yönelik kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan anket formunda; a-kişisel bilgiler, b-baskıresim çalışmaları ile ilgili kazanımlar, c-karşılaşılan sorunlar bölümleri bulunmaktadır. Toplanan veriler, yüzdelik ve frekans analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretim programında yer alması mutlak görülen özgün baskıresim çalışmalarının uygulama sürecinde bir çok sorunla karşılaştığı ortaya konulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42219
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf161.29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.