Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42226
Title: Küreselleşme: Türk Yükseköğretimine Etkisi
Other Titles: Globalization: effects on Turkish Higher Education
Authors: Erdem, Ali Rıza
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Yirminci yüzyılın en büyük değişikliklerinden biri dünyanın küreselleşmesidir. Kimilerine göre küreselleşme iktisadi açıdan liberalizm, kimilerine göre demokratik kavramların ve kuralların evrenselliği, kimilerinegöre evrensel insan hakları, kimilerine göre ekolojik sorunlar, kimilerinegöre ise yukarıdakilerin hepsini kapsayan bir süreç ile ilgili bir kavramdır.Dönüşümcüler ise küreselleşmeyi hem fırsatlar taşıyan hem de riskleriolan bir süreç olarak görmektedir Yükseköğretimde kalıcı ve derin değişiklikler yapan bir dönüşümün yaşanmasında küreselleşmenin etkisi çokbüyüktür. Üniversitelerde yaşanan dönüşümde yeni teknolojiler, yeni öğrenci biçimi (gittikçe çeşitlenen yaş grupları, geri dönen ve çalışan öğrenciler, yaşam boyu öğrenme ideali), yeni yükseköğretim sağlayıcıları, karamaçlı şirket üniversiteleri, sanal üniversiteler, yeni ve gittikçe küreselleşen öğrencilerin beklentileri, gittikçe artan pazar odaklı rekabetçilik vebaşarı hırsıyla dolu toplumsal çevre gibi etkenler etkin olmakta ve sonuçları hissedilmektedir. Bu çalışmada küreselleşmenin Türk Yükseköğretimine etkisi paradigma, sistem, yönetim, finansman, öğretim elemanı-öğrenci değişimi, program, özel üniversiteler, akademik özgürlük açılarından incelenmiştir
URI: https://hdl.handle.net/11499/42226
ISBN: 2146-796X
2146-7978
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (18).pdf129.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.