Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42275
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSürücü, Ahmet-
dc.contributor.authorÖzdemir, Hakan-
dc.contributor.authorBaştürk, Ramazan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42275-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavram başarılarını arttırmada istasyonlarda öğrenme modelinin etkisini araştırmaktır. Çalışma grubunu, 2012 - 2013 eğitim - öğretim yılının güz döneminde, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda, Genel Kimya Laboratuvar I dersini alan 47 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışma, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel çalışmadır. Veri, 18 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan bir kavram başarı testi ile toplanmıştır. Deney ve kontrol grubuna çalışma öncesi ve sonrasında kavram başarı testi uygulanmıştır. Deney grubunda 25 ve kontrol grubunda 22 fen bilgisi öğretmen adayı bulunmaktadır. Deney grubuna istasyonlarda öğrenme modeli, kontrol grubuna ise programdaki yöntem uygulanmıştır. Veri analizinde SPSS 15 paket programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu ön test ve son test kavram başarı puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farkın olup olmadığı bağımlı ve bağımsız t - testi ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucu, istasyonlarda öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının kavram başarısını arttırmada etkili olmadığını göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının kavram başarılarına istasyonlarda öğrenme modelinin etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of the learning in stations model to pre-service science teachers’ concept achievementsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage52 - 62-
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid148510en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf217.41 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.