Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42276
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Duatepe Paksu, Asuman | - |
dc.contributor.author | İymen, Esra | - |
dc.contributor.author | Pakmak, Gül Sinem | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:13:12Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:13:12Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42276 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, son sınıfta okuyan sınıf öğretmeni adaylarının dörtgenlerin köşegenleriyle ilgili kavram görüntülerini incelemektir. Çalışmanın verileri bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 47 sınıf öğretmeni adayıyla görüşmeler yapılarak toplanmış ve nitel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının % 31.91’inin köşegen kavramını bilmediği ve köşegeni kenar veya köşe olarak düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının köşegeni açıklarken görsel ve ezbere yaklaşımlara ağırlık verdikleri görülmüştür. Araştırmanın diğer bir sonucu, öğretmen adaylarının köşegen uzunlukları eşit olan dörtgeni belirlemede, köşegenleri dik olan dörtgeni belirlemeye göre daha başarılı olmalarıdır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının dörtgenlerin köşegenleri konusundaki kavram görüntüleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 167 | en_US |
dc.identifier.startpage | 162 - 178 | - |
dc.identifier.startpage | 162 | en_US |
dc.identifier.endpage | 178 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 140234 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q2 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 316.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.