Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42276
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.contributor.authorİymen, Esra-
dc.contributor.authorPakmak, Gül Sinem-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42276-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, son sınıfta okuyan sınıf öğretmeni adaylarının dörtgenlerin köşegenleriyle ilgili kavram görüntülerini incelemektir. Çalışmanın verileri bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 47 sınıf öğretmeni adayıyla görüşmeler yapılarak toplanmış ve nitel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının % 31.91’inin köşegen kavramını bilmediği ve köşegeni kenar veya köşe olarak düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının köşegeni açıklarken görsel ve ezbere yaklaşımlara ağırlık verdikleri görülmüştür. Araştırmanın diğer bir sonucu, öğretmen adaylarının köşegen uzunlukları eşit olan dörtgeni belirlemede, köşegenleri dik olan dörtgeni belirlemeye göre daha başarılı olmalarıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının dörtgenlerin köşegenleri konusundaki kavram görüntülerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue167en_US
dc.identifier.startpage162 - 178-
dc.identifier.startpage162en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid140234en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf316.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

100
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.