Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞimşek, Selçuk-
dc.contributor.authorAlkan, Vesile-
dc.contributor.authorErdem, Ali Rıza-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42280-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, uygulama okullarında görev yapan yönetici ve eğitici personelin Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin önerilerini tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre desenlendirilmiştir. Amaca yönelik örneklem belirleme yöntemi kullanılarak öğretmen adaylarının Denizli il merkezinde Öğretmenlik Uygulaması için gittikleri uygulama okullarından 22 okul tespit edilmiştir. Bu okullardan gönüllülük esasına dayalı olarak araştırmaya katılmaya istekli olan 670 eğitici ve 22 yöneticiye yarı yapılandırılmış anket formu uygulanmıştır. İçerik analizi kurallarına göre çözümlenen verilerden hareketle öneriler; sürecin daha iyi işlemesiyle ilgili öneriler; fakülte-okul işbirliğinin etkin sağlanmasına yönelik öneriler ve uygulamanın süresiyle ilgili öneriler olmak üzere üç tema altında kategorileştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, aday öğretmenlerin aynı sınıfta daha uzun süreli uygulama yapmaları, her eğiticiye gönderilen aday öğretmen sayısının azaltılması, fakülte ile okul personeli arasında etkin bir işbirliğinin sağlanması istenilmiştir. Ayrıca, Öğretmenlik Uygulaması dersinin süresinin hem haftalık ders saati olarak hem de dönem sayısı olarak uzatılması önerilmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle, uygulama okulundaki personel ile fakültedeki personel arasında işbirliğinin güçlendirilmesi ve 'Öğretmenlik Uygulaması' ders sürecinin etkinliğine yönelik yapılandırmaların organize edilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleÖğretmenlik Uygulamasına İlişkin Nitel Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeA Qualitative Study About Teaching Practiceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage63 - 73-
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid227524en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.