Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42303
Title: | İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ SÜRECİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZI VE DİK TEMEL HARFLERLE YAPILAN EĞİTİMİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI | Other Titles: | A COMPARISON OF CURSIVE ITALIC WRITING AND BASIC VERTICAL LETTERS WHILE TEACHING BASAL READING AND WRITING BASED ON TEACHERS’ VIEWS | Authors: | Kırmızı, Fatma Susar Kasap, Demet |
Abstract: | Bu araştırma ile öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde bitişik eğik yazı ve dik temel harflerle yapılan eğitim hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma sürecinde nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışmanın evreni Denizli il ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 1. ve 2. sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 63 kişiden oluşan 1. ve 2. sınıf öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgiler formu ve 6 açık uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi için açık kodlama yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmenlerin hem okuma yazmaya hazırlık aşamasında hem de yazının öğretilmesi aşamasında dik temel harflerle öğretimi daha kolay buldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenler, öğrencilerin dik temel harflerle daha güzel ve okunaklı öğretmenlerin çoğunluğunun ilkokuma yazma öğretiminde bitişik eğik savunmaktadırlar | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42303 | ISSN: | 1308-2140 1308-2140 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 492.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.