Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42320
Title: Psikolojik yardım aramada kendini damgalama ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik
Other Titles: Self-stigma of seeking psychological help scale: Validity and reliability
Authors: Kapıkıran Acun, Necla
Kapıkıran, Şahin
Abstract: Öz: Kendini damgalama kişilerin bir kişiye karşı yarattığı kahıp yargıları zamanla içselleştirmesi ve kendi karakterini bu içselleştirmeler doğrultusunda yaratmasıdır. Psikolojik yardım isteme çoğu zaman diğer kişiler tarafından damgalanmaya yol açmaktadır. Bu durumda kişi bu damgalamayı içselleştirerek psikolojik yardım alması gerektiği halde yardım almayı istemez. Bu çalışmada Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği (PYAKDÖ)nin Türkçeye uyarlama çalışması gerçekleştirilmiştir. Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği, Vogel, Wade ve Haake (2006) tarafından geliştirilmiştir. Eğitim Fakültesine devam eden 544 öğrenciden oluşan katılımcıların % 67si kız ve % 30u erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin % 3ü cinsiyetini işaretlememiştir. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.5tir. Ölçek, hem açımlayıcı hem doğrulayıcı faktör analizi sonucuna göre, tek boyutlu bir ölçme aracıdır. Ölçeğin benlik saygısı, sosyal destek, yaşam doyumu ile olumsuz, kısa semptom envanteri ve psikolojik yardım arama ile olumlu ilişkileri bulunmuştur. Ölçeğin güvenirlik çalışması madde ve toplam korelasyonu katsayısı ve Cronbach Alfa katsayı ile hesaplanmıştır. Ölçeğin yeterli iç tutarlığa sahip olduğu kaydedilmiştir. Sonuçlar yardım aramada kendini damgalamaya yönelik alan yazını çerçevesinde tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42320
ISSN: 1302-1370
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.