Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42323
Title: | İlköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonları ve tutumları arasındaki ilişki | Authors: | Erdem, Ali Rıza Gözüküçük, Meral |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonu ile tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışma evrenini Diyarbakır ilinin Lice ilçesindeki devlet okullarında okumakta olan ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (N=845). Çalışma evreninden örneklem seçimi oranlı küme yöntemiyle yapılmıştır. Örnekleme ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinden 540 öğrenci alınmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Türkçe Dersi Motivasyon Ölçeği ve Türkçeye Yönelik Tutum Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen Türkçe dersi motivasyon ölçeği nin Cronbach Alpha değeri; 0.75 ve Türkçeye Yönelik Tutum Ölçeği nin Cronbach Alpha değeri; 0.76 olarak bulunmuştur. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin motivasyon düzeyi % 59,8 ve X =2.61 ile katılıyorum şeklindedir. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutum düzeyi % 69,5 ve X =2.68 ile Katılıyorum şeklindedir. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonu ile tutumu arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki vardır (r=0.555). | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42323 | ISSN: | 2146-0655 2148-239X |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 590.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
172
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.