Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42325
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erdem, Ali Rıza | - |
dc.contributor.author | Şimşek, Selçuk | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:13:18Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:13:18Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1308-9196 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7363 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42325 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilgili alanyazın irdelenerek öğretmenlik meslek etiği, karşılaşılan sorunlar ve olası kaynakları, öğretmenin meslek etiği açısından sorumluluklarını belirlemektir. Bu çalışmada öğretmenlik meslek etiği ve karşılaşılan sorunlar irdelenerek çıkarımlarda bulunulmuştur. Etik, bir toplum, bir kültür ya da grubun çeşitli etkilerle kabul görmüş davranış normlarını ifade eder. Meslek etiği, bir mesleğe üye insanların eylemlerini sınırlayan, hangi eylemi yapıp yapmayacaklarını emreden kurallardan oluşur. Öğretmenlik mesleği, insan ilişkilerinin yoğun olduğu ve ahlaki sorumlulukları etik bir meslektir. Öğretmenlik mesleğinde etik; öğretmenlik mesleğini icra ederken, öğrenciler, toplum ve meslektaşları ile olan ilişkilerde yerine getirilmesi gereken sorumluluklar, uyulması gereken kurallar ve ilkeler bütünüdür. Öğretmenlik meslek etiği artık daha çok önemsenmekte ve eğitimin paydaşları (öğrenciler, öğrenci velileri, eğitim yöneticileri, eğitim uzmanları, öğretmenler) bu konuda karşılaşılan sorunlara daha duyarlı davranmaktadır. Öğretmenlik meslek etiğinde karşılaşılan sorunların nedenleri çok çeşitli olabilmektedir. Eğitim sisteminin stratejik öğesi olan öğretmen görevini yaparken meslek etiği açısından önemli sorumlulukları üstlenmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Tıbbi Etik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Etik | en_US |
dc.title | Öğretmenlik meslek etiğinin irdelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of teacher professional ethics | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 185 - 203 | - |
dc.identifier.startpage | 185 | en_US |
dc.identifier.endpage | 203 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 168882 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.