Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42341
Title: Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının iletişimde saydamlık becerisinin öğretim elemanları ve 4. sınıf öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi
Other Titles: The evaluation, by prospective teachers at the 4th grade students, about the communication transparency skills of the teaching staff at education faculties
Authors: Erdem, Ali Rıza
Gözel, Emine
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu çalışmada Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 4. sınıf öğretmen adaylarının ve öğretmen adaylarına eğitim veren öğretim elemanlarının görüşlerine göre öğretim elemanlarının iletişimde saydamlık becerileri araştırılmıştır. Veriler Canan Çetinkanat tarafından geliştirilen Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği uygulanarak elde edilmiş, araştırmada ölçeğin iletişimde saydamlık boyutu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 4. sınıf öğretmen adayları ile öğretim elemanları oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından 4. sınıf öğretmen adayları ve öğretim elemanları oranlı küme örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Örnekleme 397 4. Sınıf öğretmen adayı ve 100 öğretim elemanı alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS For Windows (Statistical Packages for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Ölçme aracının iç tutarlılığı Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı r= 0, 88dir. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki öğretim elemanlarının gösterdiği iletişimde saydamlık becerisi boyutunda, 4. sınıf öğretmen adaylarının ölçekteki görüşleri % 26,4 ile Çoğu zaman , öğretim elemanlarının ölçekteki görüşleri % 45,0 ile hemen hemen her zaman ve Her zaman şeklindedir. Araştırma bulgularına göre öğretmen adayları ve öğretim elemanları en düşük katılımı Sınav sorularının yanıtlarını sınavdan sonra açıklamak maddesine vermişlerdir. Bu nedenle Eğitim Fakültesinde görev yapan öğretim elemanları, sınav sorularının yanıtlarını sınavdan sonra açıklamaya daha fazla özen gösterebilirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42341
ISSN: 1300-9702
2149-3243
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf150.09 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.