Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42377
Title: | An integrated approach to enhancing prospective English language teachersI writing skills | Other Titles: | Engilizce öğretmen adaylarının ingilizce yazma becerilerinin geliştirilmesinde bir karma yaklaşım uygulaması | Authors: | Arslan, Recep Şahin | Keywords: | Dil ve Dil Bilim | Abstract: | ingilizce yazma becerisi edinimi ingilizce öğretmen adaylarının hem lisans hem de mezuniyetleri sonrası mesleki yaşantılarında önemli bir yer tutmaktadır. iyi bir yazma becerisi bir metnin kurgusunu, içeriğini, dil kullanımını, kelime seçimini ve noktalama işaretlerinin etkin kullanımını içeren belirli unsurların edinimini gerekli kılmaktadır. ingilizce öğretmen adaylarının bu unsurları edinebilmeleri farklı yaklaşımlardan oluşan karma bir ingilizce programının izlenmesi ve bu doğrultuda yoğun bir yazma uygulaması ile mümkün olabilecektir. Bu çalışmada bir grup ingilizce öğretmen adayının üretim (product), süreç (process) ve türsel (genre) odaklı yazma yaklaşımları ile oluşturulan bir yazma programı sonucu yazma yetilerinin ne kadar geliştiği incelenmektedir. Bir üniversitenin ingiliz Dili Eğitimi ingilizce hazırlık programının zorunlu ingilizce Yazma dersinde 59 öğretmen adayı 28 hafta boyunca süreç, tartışma, sebep, sonuç, karşılaştırma, zıtlık, anlatı (öykü) odaklı yazma türlerinin nasıl yazılacağı konusunda uygulamalı ders almışlardır. Katılımcılar özellikle bu türlerde nasıl yazılacağı ile ilgili kurgu, süreç, bütünlük, içerik, dil kullanımı, kelime seçimi, doğru yapı ve noktalama işaretlerinin kullanımı ile ilgili ayrıntılı çalışma yapmışlardır. Katılımcıların başlangıç ve sonuç makaleleri belirlenen bu unsurlar açısından değerlendirilmiş ve ayrıca katılımcılardan çalışmaya başlamadan önce ve çalışma sonrası kendi yazma becerilerini belirlenen alt unsurlar açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışma sonuçları uygulanan programla öğretmen adaylarının yazmanın temel unsurlarından olan metnin doğru kurgusu, uygun içeriğin oluşturulması, dilin uygun kullanımı, doğru dilbilgisi kurallarının uygulanması, etkin kelime seçimi ve doğru noktalama işaretlerinin kullanımı gibi unsurlarda belirgin bir yeterliliğe ulaştıklarını göstermiştir. Bu çalışma ayrıca yazma becerisinde belirgin bir yeterliliğe ulaşan katılımcıların hem daha sonraki yıllarda akademik yaşantılarında yazma konusunda daha başarılı olacaklarını hem de yazma becerisinin ana unsurlarının neler olduğu ve nasıl öğretileceği konusunda belirgin bir bilgi ve beceri edineceklerini göstermiştir. Bu çalışma yazmayı bir süreç olarak kabul eden ve belirli bir topluluğun beklentileri doğrultusunda metin oluşturmayı hedefleyen karma yaklaşım odaklı yazma programı ile ingilizce öğretmen adaylarının ingilizce paragraf ve makale yazmanın temel unsurlarını edinmede başarı gösterebileceklerini ortaya koymuştur. Tek bir yaklaşım yerine yazma üretimini süreçsel ve türsel yaklaşımlardan yaralanarak oluşturmayı temel edinen karma yazma programları bu çalışmaya benzer şekilde ingilizce yazma öğretimi programlarında uygulanabilir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42377 | ISSN: | 1305-578X 1305-578X |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (5).pdf | 285.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.