Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42384
Title: Ana Dili İngilizce Olmayan İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce Cümlelerde Vurgulama Yeterliklerinin Geliştirilmesi
Other Titles: Enhancing Non-Native Prospective English Language Teachers' Competency In Sentential Stress Patterns In English
Authors: Arslan, Recep Şahin
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmada Türkiye'de bir üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin İngilizcede cümle vurgulama konusunda ki yeterliklerini incelemek ve uygulamalı bir çalışma ile bu yeterliklerini geliştirmek hedeflenmiştir. Bu amaçla çalışma öncesi 50 son sınıf öğretmen adayına İngilizcede telaffuz ile ilgili geçmiş bilgilerini ve cümlede vurgulama yeterliklerini ölçen bir anket uygulanmıştır. Ayrıca bu anketi yanıtlayan elli katılımcıdan dokuz öğretmen adayı ile İngilizce cümlelerde vurgu konusunda uygulamaya dayalı dört haftalık bir çalışma yapılmıştır. Bu uygulamalı çalışma sonrası elde edilen nicel ve nitel veri sonuçları İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce cümlelerde vurgulama yeterliklerinde olumlu bir gelişme gösterdiklerini ortaya koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42384
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.