Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42396
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özgüngör, Sevgi | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:13:27Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:13:27Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42396 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretimde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmaların önemli bir parçası haline gelen öğretim elemanlarının yeterliklerine ilişkin öğrenci algılarını belirlemek amacıyla tüm dünyada en sık kullanılan ölçüm aracı olan SEEÖ’nün Türkçeye uyarlama çalışmalarının yapılması ve öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak algılanan öğretim elemanlarını ayırmada en etkili olan öğretim etkinlikleri boyutlarının ESÖD aracılığıyla belirlenmesidir. Bu amaçla, toplam 693 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere yönelik yapılan analizler ölçeğin 9 alt boyutlu yapısını büyük oranda desteklemiş ve Türk üniversite öğrencileri için kullanılabilir olduğunu göstermiştir. Yapılan diskriminat analizi sonuçları ise öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak belirlenen öğretim elemanlarını en iyi ayıran öğretim etkinliği alt boyutlarının sırasıyla isteklilik, sınıf içi etkileşim, öğrenme/akademik yarar ve planlılık/açıklık alt boyutları olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Eğitim süreci öğrenci değerlendirmeleri ölçeği’nin türkçeye uyarlama çalışması ve etkili öğretim elemanlarını tanımlayan alt boyutların belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Turkish adaptation of student evaluations of educational quality questionnaire and determination of teaching dimensions defining efficient college ınstructors | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 170 | en_US |
dc.identifier.startpage | 78 - 94 | - |
dc.identifier.startpage | 78 | en_US |
dc.identifier.endpage | 94 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 152217 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q2 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (13).pdf | 287.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.