Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42397
Title: Eğitim Fakültesi Okulöncesi Anabilim Dalı Programında Yer Alan Müzik Eğitimi Dersi Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeylerine İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışması
Other Titles: The Study of Scale Developing Related to Targets' Effectuation Levels of Music Training Lesson in Education Faculty/ Pre-school Teaching Department curricula
Authors: Akbulut, Efe
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik
Abstract: Bu çalışma, Türkiye deki üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Sınıf Öğretmenliği Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı ders programında yer alan müzik eğitimi dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerinin ölçülebilmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi ile ilgilidir. Beşli Likert tipinde ve 27 maddeden oluşan ölçek, 2010-2011 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi ve Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Anabilim Dalısınıfında öğrenim gören toplam 216 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda, müzik eğitimi dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin ölçeğinin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.95 olarak hesaplanmıştır. 4.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42397
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.9779-PUJE447-114525.pdf130.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.