Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42398
Title: İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin TIMSS Hakkındaki Görüşleri
Other Titles: Middle School Mathematics Teachers Perspective on TIMSS
Authors: Güner, Necdet
Sezer, Renan
İspir, Oylum Akkuş
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Özet Bu çalışma, öğrencileri Türkiyeyi TIMSS 2011de temsil edecek olan, 250 ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmeninin 200üne verilen bir anket kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri analizleri sonunda, TIMSS uygulama ve akıl yürütme sorularında öğretmenlerin başarı beklentileri ile yerleşim birimleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Bu farklar büyük yerleşim birimlerindeki öğrencilerin lehinedir. Uygulama ve akıl yürütme sorularındaki başarı beklentileri ile öğretmen tecrübesi arasında da anlamlı bir farklılık görülmüştür ve bu fark tecrübeli öğretmenleri olan öğrencilerin lehinedir. Öğretmenlerin %76,5inin ders kitaplarının öğrencileri TIMSSe hazırlamaya katkısından memnun olmadığı saptanmıştır. Öğretmenlerin %75,5i yapılandırmacı yaklaşımı kullandıklarını söylerken, %65inin kitaptan haftada bir veya daha az etkinlik yaptığı bulunmuştur. Gelecekte, Türkiyenin TIMSSde daha başarılı olması için alınan öğretmen görüşleri matematik programındaki konu sayısının azaltılması, kitaplardaki soru çeşitliliğinin, özellikle uygulama ve akıl yürütme sorularının arttırılması yönündedir. Öğretmenler öğrencilerin motivasyonunu arttırabilmek ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirebilmek için, hizmetiçi eğitime ihtiyaç duyduklarını ifade etmektedirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42398
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.