Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorGüzel, Esra Bukova-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:14:45Z-
dc.date.available2022-05-17T12:14:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42444-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, farklı matematiksel modelleme süreci yaklaşımlarını ele alarak, çalışmalardaki modelleme süreçlerinin aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri ortaya koymaktır. Literatür taraması niteliğindeki çalışmada, ilgili literatür "matematiksel modelleme sürecini şekillendiren temel bileşenler ve basamaklar nelerdir?" ve "temel basamakları özel kılan bilişsel aktiviteler nasıl şekillenmektedir?" soruları çerçevesinde incelenmiştir. Matematiksel ve gerçek yaşam arasındaki geçiş, matematiksel modeli kurma, çözme gibi basamaklar süreçteki önemli basamaklar olarak karşımıza çıkmaktadır. İlk çalışmalardaki farklı modelleme süreçlerinde genellikle temel basamaklar ön plandayken; son yıllardaki modelleme süreçlerinde basamakların yanı sıra bileşenlerin de dikkate alındığı görülmektedir. Modelleme sürecindeki bilişsel süreçlerin açıklanması, problem çözme sürecindeki zorlukları ortaya çıkardığı gibi, modelleme problemleriyle gerçek yaşam ve matematiğin ilişkilendirilmesini, bilişsel ve üst bilişsel becerilerin ortaya çıkarılmasını veya geliştirilmesini sağlayacak bilinçli tasarlanan öğretim ortamlarının yaratılmasında büyük önem taşımaktadır. Çalışma modelleme sürecine ve modelleme problemlerinin kullanımına dair kapsamlı bir bakış açısı getireceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematiksel Modelleme Sürecini Açıklayan Farklı Yaklaşımlaren_US
dc.title.alternativeDifferent Approaches Clarifying Mathematical Modeling Processen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage127 - 145-
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid253914en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (40).pdf942.88 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,028
checked on May 27, 2024

Download(s)

492
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.