Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42444
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Güzel, Esra Bukova | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:14:45Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:14:45Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42444 | - |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, farklı matematiksel modelleme süreci yaklaşımlarını ele alarak, çalışmalardaki modelleme süreçlerinin aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri ortaya koymaktır. Literatür taraması niteliğindeki çalışmada, ilgili literatür "matematiksel modelleme sürecini şekillendiren temel bileşenler ve basamaklar nelerdir?" ve "temel basamakları özel kılan bilişsel aktiviteler nasıl şekillenmektedir?" soruları çerçevesinde incelenmiştir. Matematiksel ve gerçek yaşam arasındaki geçiş, matematiksel modeli kurma, çözme gibi basamaklar süreçteki önemli basamaklar olarak karşımıza çıkmaktadır. İlk çalışmalardaki farklı modelleme süreçlerinde genellikle temel basamaklar ön plandayken; son yıllardaki modelleme süreçlerinde basamakların yanı sıra bileşenlerin de dikkate alındığı görülmektedir. Modelleme sürecindeki bilişsel süreçlerin açıklanması, problem çözme sürecindeki zorlukları ortaya çıkardığı gibi, modelleme problemleriyle gerçek yaşam ve matematiğin ilişkilendirilmesini, bilişsel ve üst bilişsel becerilerin ortaya çıkarılmasını veya geliştirilmesini sağlayacak bilinçli tasarlanan öğretim ortamlarının yaratılmasında büyük önem taşımaktadır. Çalışma modelleme sürecine ve modelleme problemlerinin kullanımına dair kapsamlı bir bakış açısı getireceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Matematiksel Modelleme Sürecini Açıklayan Farklı Yaklaşımlar | en_US |
dc.title.alternative | Different Approaches Clarifying Mathematical Modeling Process | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 127 - 145 | - |
dc.identifier.startpage | 127 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 253914 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (40).pdf | 942.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,082
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
692
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.