Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkbulut, Efe-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:14:45Z-
dc.date.available2022-05-17T12:14:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42449-
dc.description.abstractTarihsel olarak baktığımızda, eğitimin, tüm toplum biçimlerinde ve eğitimin bütün alanlarındaki faaliyetlerinin giderek daha bilimsel temellere oturtulması gereğiyle karşılaşmaktayız. Bu zorunluluk, sanat eğitimine dayalı alanlarda, bireylerin yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi açısından yürütülen faaliyetlerin bilimsel bir temelde ele alınıp yürütülmesi gereğini de ortaya koymaktadır. Fonetik sanatlar eğitiminin önemli dallarından olan müzik eğitiminin önemli boyutlarından biri çalgı eğitimidir. Çalgı çalma, psiko-motor, bilişsel ve duyuşsal davranışların bir koordinasyonudur. Çalgı çalmanın tam anlamıyla gerçekleşmesi, planlı ve programlı bir öğretim sürecini gerektirmektedir. Mesleki müzik eğitimi veren kurumlardan olan Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı programında yer alan bireysel çalgı dersi hedeflerinin hangi düzeylerde gerçekleştiği, araştırmamızın problemini oluşturmaktadır. Çalışma, mevcut durumun saptanmasına ilişkin betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalları 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 124 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen bir ölçekle elde edilmiştir. Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.89 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinden elde edilen bulgular, bireysel çalgı dersi hedeflerinin iyi bir düzeyde gerçekleştiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müziken_US
dc.titleEğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı Bireysel Çalgı dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. Ve 4. sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn evaluation on the views of third and fourth class students about their levels on realizing the goals of Individual Instrument lecture in music education department of education facultyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage57 - 68-
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid146125en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (32).pdf404.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.