Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42452
Title: Algılanan destinasyon imajının tavsiye davranışı üzerine etkisi: Safranbolu'da bir araştırma
Other Titles: The effect of perceived destination image on the attitude of recommendation: A research in Safranbolu
Authors: Sevim, Burhan
Seçilmiş, Cihan
Görkem, Onur
Keywords: Biyoloji;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Abstract: Araştırmanın temel amacı, algılanan destinasyon imajının, tavsiye etme durumu üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, Safranbolu’yu ziyaret eden turistler üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışmada anket tekniği ile toplam 287 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, hizmet ve üstyapı, huzurlu ortam, tarihi doku ve çevre ile altyapı boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu bağlamda, algılanan destinasyon imajı alt boyutları ile turistlerin tavsiye etme davranışları arasında pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Özellikle “huzurlu ortam”, “tarihi doku-çevre”, ve “altyapı” ile tavsiye etme davranışı arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu dikkat çekmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42452
ISSN: 2147-9208
2147-9194
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (38).pdf287.21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.